CATALÀ
|
|
TEMES
|
OBJECTIUS
|
TEMA 1.
|
·
Llegir un text narratiu
parant esment en l’entonació.
·
Detectar diferents
registres lingüístics en un text narratiu.
·
Identificar estats
d’ànim pel to de veu.
·
Usar un to de veu
diferent segons el que es vol transmetre.
·
Reconèixer els elements
que intervenen en la comunicació.
·
Utilitzar
els signes de puntuació adequats al final de les oracions.
·
Aprendre a manejar el
diccionari.
· Utilitzar la pluja d’idees per a planificar
un text.
·
Conèixer les fases del
procés d’escriptura.
·
Identificar les
característiques dels texts literaris.
·
Desxifrar codis de
comunicació.
|
TEMA 2.
|
·
Familiaritzar-se amb el
gènere teatral.
·
Identificar les
característiques pròpies dels texts teatrals.
·
Utilitzar
la veu com a tret definitori i característic de les persones.
·
Imitar veus de diferents
personatges.
·
Identificar els substantius d’una oració.
·
Transformar el gènere i el nombre d’un substantiu.
·
Aprendre les normes de
partició de paraules a final de línia.
· Identificar paraules sinònimes.
·
Reconèixer paraules antònimes.
·
Emplenar correctament un qüestionari.
·
Distingir texts literaris en prosa i en vers.
Interpretar els resultats d’un qüestionari.
|
TEMA 3.
|
·
Llegir amb fluïdesa un text narratiu.
·
Identificar els motius que provoquen les accions d’una història.
·
Reconèixer diferents gèneres orals.
·
Intervenir ordenadament en una conversa.
·
Identificar adjectius i els substantius a què fan referència.
·
Repassar la concordança entre substantiu i adjectiu.
·
Conèixer les normes de l’accent gràfic.
·
Comprendre el concepte de família de paraules.
·
Aprendre els graus en
què es poden utilitzar els adjectius.
·
Identificar la síl·laba
tònica i l’accent gràfic.
·
Aprendre a mesurar
versos.
·
Aprendre extreure
informació de tots els elements d’un text.
|
TEMA 4.
|
·
Llegir un text narratiu
en cadena.
·
Interpretar el sentit
figurat d’un text narratiu.
·
Aprendre a seleccionar
la informació en un text oral.
·
Presentar persones fent
servir les tècniques adequades.
·
Conèixer les formes de
l’article i la funció dins el grup nominal.
·
Conèixer paraules amb
accent diacrític.
·
Comprendre el concepte
de camp lèxic.
·
Elaborar cartells per
anunciar un esdeveniment.
|
TEMA 5.
|
·
Comprendre i donar
instruccions orals.
·
Identificar
els pronoms personals i emprar-los correctament.
·
Identificar els elements
que formen un verb.
·
Usar correctament la s
i la z per representar el so s sonora.
·
Escriure texts sobre
experiències personals.
·
Corregir un text d’acord
amb unes condicions.
·
Localitzar de manera
ràpida la informació en un text.
·
Deduir el significat
d’una paraula pels elements que la componen.
·
Identificar
els diferents significats de les paraules polisèmiques.
|
TEMA 6.
|
·
Familiaritzar-se amb les
característiques dels texts populars.
·
Identificar errors de
concordança.
·
Evitar les repeticions
en un text oral.
·
Comprendre els conceptes
de temps i mode.
·
Escriure correctament
paraules amb c/qu, g/gu i j/g.
·
Diferenciar entre
paraules simples i paraules compostes.
·
Aprendre estratègies per
descriure un lloc.
|
TEMA 7.
|
·
Llegir i comprendre un
text publicitari.
·
Conèixer els temps
verbals.
·
Comprendre els conceptes
de prefix i sufix.
·
Conèixer diversos
sufixos i el significat que aporten.
·
Conèixer
diversos prefixos que indiquen situació.
· Repassar l’ús de r i rr.
· Elaborar un cartell publicitari.
|
TEMA 8.
|
·
Conèixer les formes
verbals de la primera conjugació.
·
Conèixer els sufixos amb
què es formen els gentilicis.
·
Aprendre les regles d’ús
de l’apòstrof.
·
Escriure el text d’un
còmic.
|
TEMA 9.
|
·
Conèixer les formes
verbals de la segona conjugació.
·
Utilitzar
els signes de puntuació adequats al final de les oracions.
·
Aprendre els usos del
punt i coma.
·
Aprendre les regles d’ús
dels dos punts.
·
Escriure diàlegs a
partir de texts narratius.
|
TEMA 10.
|
·
Conèixer les formes verbals de la tercera
conjugació.
·
Aprendre les regles d’ús del guionet.
·
Aprendre a interpretar i
a donar indicacions sobre la situació d’un lloc.
·
Aprendre estratègies per
descriure un lloc.
·
Localitzar de manera
ràpida la informació en un text.
·
Deduir el significat
d’una paraula pels elements que la componen.
|
TEMA 11.
|
·
Conèixer diferents tipus de verbs: regulars i irregulars.
·
Aprendre com es formen les contraccions i les normes d’ús.
·
Llegir amb fluïdesa un
text narratiu.
·
Aplicar el bagatge
literari per fer hipòtesis de lectura.
·
Reconèixer dites i
expressions populars en un discurs oral.
·
Aprendre tècniques per a
participar en un debat.
|
divendres, 6 de setembre del 2019
Català
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada